Brussel,
31
maart
2022
|
17:20
Europe/Brussels

Digitale première van de nieuwe T-Klasse op Mercedes me media

De premium compacte MPV voor gezinnen en actieve vrijetijdsliefhebbers

Samenvatting

Op dinsdag 26 april 2022 om 14.00 uur (CEST) onthult Mercedes-Benz de nieuwe T-Klasse op het onlineplatform Mercedes me media: https://media.mercedes-benz.com/t-class. Met dit volledig nieuwe model biedt het merk met de driepuntige ster een premium compacte Van voor mensen met een actieve lifestyle. De presentatievideo toont het gevarieerde leven van gezinnen en vrijetijdsliefhebbers in combinatie met de highlights van de nieuwe T-Klasse. De digitale première zal daarna beschikbaar zijn als video on demand.

Met deze premium compacte MPV breidt Mercedes-Benz Vans haar assortiment voor particuliere klanten uit met een aantrekkelijk instapmodel als introductie in de wereld van Mercedes – voor wie behoefte heeft aan veel ruimte, maar toch in een voertuig met compacte buitenafmetingen wil rijden. De T-Klasse combineert een sportief en attractief design met een ruim en variabel interieur, praktische schuifdeuren en het comfort, de connectiviteit en typische hoogstaande uitstraling en veiligheidskenmerken van Mercedes. Hiermee introduceert de jongste telg van de Mercedes-Benz-familie een breed pakket aan design- en comforthighlights in het segment van compacte MPV’s voor particulieren.

Naast de digitale première zal Mercedes-Benz op het Mercedes me media-platform bijkomende, meer gedetailleerde informatie en diensten aanbieden voor mediavertegenwoordigers. Behalve de originele Engelse soundtrack zullen er ook transcripties in een aantal andere talen te raadplegen of te downloaden zijn. Aanvullend materiaal, zoals foto’s, illustraties en video’s, kan worden gedownload als onderdeel van een uitgebreide mediaspecial en het perspakket.

Meer informatie over Mercedes-Benz vindt u op www.mercedes-benz.com.
Persinformatie en digitale diensten voor journalisten en multipliers zijn te vinden via ons onlineplatform Mercedes me media op media.mercedes-benz.com en via onze Mercedes-Benz Media Site op group-media.mercedes-benz.com. Actuele topics en events in verband met Mercedes-Benz Cars & Vans zijn ook terug te vinden via ons Twitter-kanaal @MB Press op www.twitter.com/MB_Press.

Mercedes-Benz AG in een oogopslag 
Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met wereldwijd ongeveer 170.000 medewerkers. Ola Källenius is de voorzitter van de Raad van Bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenauto's, bestelwagens en voertuiggerelateerde diensten. Daarnaast streeft de onderneming ernaar de leider te worden op het gebied van elektromobiliteit en voertuigsoftware. De productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de merken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale diensten van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van 's werelds grootste producenten van luxe personenauto's. In 2020 werden ongeveer 2,1 miljoen personenauto's en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee bedrijfssectoren bouwt Mercedes-Benz AG haar wereldwijde productienetwerk met ongeveer 35 productielocaties op vier continenten verder uit en bereidt zich daarmee voor op de eisen van elektromobiliteit. Parallel hieraan wordt het wereldwijde netwerk voor de productie van batterijen op drie continenten opgebouwd en uitgebreid. Duurzaamheid is de leidraad van de strategie van Mercedes-Benz en wordt door de onderneming gezien als het creëren van waarde op lange termijn voor alle belanghebbenden: voor klanten, medewerkers, investeerders, zakenpartners en de maatschappij in haar geheel. De kern hiervan wordt gevormd door de duurzame ondernemingsstrategie van de Mercedes-Benz Groep. In overeenstemming met deze strategie neemt de onderneming verantwoordelijkheid voor de economische, ecologische en sociale effecten van haar activiteiten, waarbij de gehele keten van toegevoegde waarde in het oog wordt gehouden.