Brussels,
21
oktober
2022
|
17:03
Europe/Brussels

Eerste 'Maybach Atelier' ter wereld opent deuren in Shanghai

Samenvatting

·        Eerste 'Maybach Atelier' in Shanghai biedt een luxe, veelomvattende, digitale én fysieke retailervaring

·        De nieuwe, veelzijdige en holistische retailformule benadrukt het creatieve aura van Maybach, waarbij gasten zich kunnen onderdompelen in het merk.

·        Tegen 2030 worden wereldwijd meerdere Maybach Ateliers geopend in lijn met de ontwikkeling van de verkoopkanalen en de creatie van een samenhangende merkstrategie.

Shanghai/Stuttgart. Mercedes-Maybach, de luxe legende die zichzelf steeds opnieuw uitvindt, begint met het eerste Maybach Atelier aan het volgende hoofdstuk van de historische reis. In overeenstemming met het verfijnde en vooruitstrevende design van het merk, bieden deze Ateliers onder meer salons voor het voeren van privégesprekken en vergaderingen in een exclusieve setting, fysieke en digitale kunstprogramma's, 3D-haptische configuratie en een nieuw concept voor digitale installaties. En er kan natuurlijk ook een Maybach worden aangeschaft onder vakkundige begeleiding van Maybach-adviseurs.

Het eerste Maybach Atelier ter wereld heeft vandaag, op 21 oktober 2022, in Shanghai haar deuren geopend. Het atelier is gesitueerd op nr. 558 in het Bund Finance Center, midden in de metropool die barst van creativiteit en inspiratie. Het exclusieve openingsevenement had als thema ‘Heritage with Innovation’, waarbij investeerders, artiesten en high-end klanten de kernelementen van het merk beleefden in combinatie met de hedendaagse Chinese 'rituelen' zoals kunst, muziek en cultuur.

Om het merk Mercedes-Maybach en het MANUFAKTUR-label op passende wijde te uiten, is in het Shanghai Fosun Art Center een unieke kunstexpositie geopend, die kunstenaars en kenners verenigd in het opnieuw definiëren van de grenzen van cultuur. Voor deze tentoonstelling werkte Maybach samen met drie Chinese kunstenaars aan individuele installaties die zijn gebaseerd op papierknipsels, inktgraffiti en onderdompelende digitale technologie.  Tijdens het openingsevenement werden drie Maybach-highlights gepresenteerd: de Project MAYBACH showauto, de Mercedes-Maybach S 680 by Virgil Abloh (gecombineerd brandstofverbruik WLTP: 14,3-13,4 l/100 km, gecombineerde CO₂-emissie: 326-304 g/km)1 en de Mercedes-Maybach S 680 MANUFAKTUR (gecombineerd brandstofverbruik WLTP: 14,3-13,4 l/100 km, gecombineerde CO₂-emissie: 326-304 g/km)1.

De Maybach by Virgil Abloh bood gasten, met zijn Dolby Atmos® en Burmester® high-end 4D Surround Sound-system, de ultieme in-car audiobeleving. Het MANUFAKTUR-model is het toonbeeld van tot in detail  geïndividualiseerde Maybachs aan de bovenkant van het portfolio van Mercedes-Benz.

1 De vermelde cijfers zijn de gemeten "WLTP CO₂-cijfers" in overeenstemming met artikel 2 nr. 3 van Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De
brandstofverbruikcijfers zijn op basis van deze cijfers berekend.

Jan Madeja, President & CEO van Beijing Mercedes Benz Sales Service Co., Ltd., zegt: "Voortbouwend op het wereldwijde succes van Mercedes-Maybach, vooral in China, is het voor ons niet meer dan logisch om 's werelds eerste Maybach Atelier in Shanghai te openen. Hier bieden we onze Chinese klanten de beste ervaring met de voor Mercedes-Maybach kenmerkende aandacht voor detail en ultramoderne technologie."

“Met het Maybach Atelier bouwen we voort op het baanbrekende aura en het creator-DNA, en willen we, in lijn met de levensstijl van onze klanten, unieke momenten creëren. Met dit nieuwe retailconcept verheffen we via artistieke interpretaties het excelleren van Maybach tot magie en creëren we momenten die het rijke erfgoed en de vooruitstrevende toekomst van het merk vertegenwoordigen”, zegt Daniel Lescow, Head of Mercedes-Maybach bij Mercedes-Benz Group AG. "We zijn verheugd over dit nieuwe hoofdstuk voor Mercedes-Maybach en kijken uit naar de opening van andere vestigingen in de komende jaren."

Het Shanghai Atelier markeert slechts het begin; tegen 2030 wil het merk over de hele wereld meer Maybach Ateliers en andere merkspecifieke retailformules openen of introduceren. De lanceringen van de Ateliers zijn onderdeel van een innovatieve retailstrategie waarbij verkoopkanalen en concepten evolueren om de ware persoonlijkheid van Mercedes-Maybach verder te versterken en meer merkbekendheid te creëren binnen het portfolio van Mercedes-Benz.

Mercedes-Maybach staat voor ultramoderne technologie, voortreffelijk vakmanschap en ongekende luxe, en streeft ernaar om het 'beste van het beste' te creëren. Het merk heeft al vele royalty's, wereldleiders, beroemdheden en kenners geïnspireerd. Het Maybach Atelier is een nieuw instrument waarmee het merk demonstreert hoe het nieuwe ervaringen creëert door traditie te combineren met visionaire concepten.