Brussel,
10
maart
2022
|
09:53
Europe/Brussels

Ets. Huet Sonodi uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz bestelwagenverdeler van België/Luxemburg

Samenvatting

Deze week heeft Mercedes-Benz Belgium Luxembourg de jaarlijkse Best Van Dealer Award uitgereikt, en Huet / Sonodi uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van België en Luxemburg. De Mercedes-Benz bedrijfswagendealer gevestigd in Marche-en-Famenne en Habay-la-Neuve noteerde het afgelopen jaar topscores op het gebied van service en klanttevredenheid.

De Best Van Dealer Award wordt door Mercedes-Benz Belgium Luxembourg jaarlijks uitgereikt aan de Mercedes-Benz Vans verdeler die zich onderscheidt door topprestaties. Pierrot Herssens, COO VANS bij Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA: “Elk jaar toetsen wij als importeur de activiteiten van de verdelers en worden alle facetten twaalf maanden lang geanalyseerd en geëvalueerd, van verkoop en service tot klantentevredenheid. Klanten hebben eveneens een belangrijke inbreng in de prestaties van de verdelers. Zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service zoals ze die ervaren, en kunnen tegelijkertijd ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier hebben de bedrijfswagenklanten van Mercedes-Benz een actief aandeel in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk. We hechten veel waarde aan de Award, uiteindelijk draait het bij Mercedes-Benz Vans allemaal om de beste klantentevredenheid.”

“Klantvriendelijkheid structureel verweven in onze organisatie”

De bestelwagenafdeling van Mercedes-Benz verdeler Huet / Sonodi noteerde afgelopen jaar topscores op het gebied van service en klanttevredenheid, en mag zich hiermee een jaar lang het meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Vans verdeler van België en Luxemburg noemen.

“Met deze erkenningen laten we zien dat de Van ProCenter-aanpak zijn vruchten afwerpt, ook in deze uitdagende tijden,” verklaart Pascal Huet, Afgevaardigd Bestuurder van Ets. Huet en Sonodi. “Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid zijn elementen die structureel in onze organisatie verweven zitten. Vanzelfsprekend zijn we erg blij met deze Best Van Dealer Award, maar de waardering van onze klanten voor de wijze waarop we zaken doen, telt voor ons het zwaarste.”

De kracht van de Mercedes-Benz Van ProCenters

Mercedes-Benz heeft het Van ProCenter-label ontwikkeld om extra voordelen te bieden aan ondernemers met een Mercedes-Benz bestelwagen. Deze zakelijke doelgroep wil volledig kunnen vertrouwen op maximale inzetbaarheid van zijn bestelwagen. Daarom heeft een Van ProCenter altijd het volledige bestelwagenaanbod beschikbaar, zijn er speciaal opgeleide verkoopadviseurs en is de op- en ombouwexpertise in huis aanwezig. Wanneer een bestelwagen voor onderhoud of reparatie in de werkplaats staat, is er ook altijd passend vervangend vervoer beschikbaar, zodat de mobiliteit gegarandeerd is.

Op de foto van links naar rechts: Jonathan Pary, Laura Coppin, René Achinger, Pierrot Herssens (allen Mercedes-Benz Belgium-Luxembourg), Pascal Huet, Michel Huet, Guy Huet (Oprichter), Francis Dumoulin (allen van Ets. Huet Sonodi).

Mercedes-Benz AG in één oogopslag
Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 175.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2018 werden bijna 2,3 miljoen auto’s en meer dan 420.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.