14
december
2023
|
08:20
Europe/Brussels

Marktintroductie nieuwe middenklasse bedrijfswagenportfolio van Mercedes-Benz nadert – binnenkort te bestellen

  • De middenklasse bedrijfswagens voor privé- en commercieel gebruik symboliseren de nieuwe bedrijfsstrategie van Mercedes-Benz
  • Nieuw design, intelligente connectiviteitsopties, geavanceerde rijhulpsystemen en nog meer verbeteringen
  • Vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen, met een uitgebreide standaarduitrusting en vereenvoudigde uitrustingspakketten

Afgelopen zomer presenteerde Mercedes‑ Benz Vans zijn nieuwe middenklasse modelserie voor particulier en commercieel gebruik. De verkoopstart nadert nu met rasse schreden. De middenklasse bestelwagens kregen een nieuw exterieur- en interieurdesign en bieden meer comfort en functionaliteit, vooral dankzij meer intelligente, digitale connectiviteitsopties en verbeterde veiligheids- en assistentiesystemen. Alle modellen zijn vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen. De Vito is verkrijgbaar als Mixto vanaf € 34.905[1], als Gesloten Bestelwagen vanaf € 33.660 1 en als Vito Tourer vanaf € 49.110 [2]. De eVito is verkrijgbaar als Gesloten Bestelwagen vanaf € 56.075[3] en als Tourer vanaf € 83.165[4]. De catalogusprijs van de V-Klasse en EQV MPV’s begint bij respectievelijk € 64.675 [5] en € 88.615 [6] en die van de V-Klasse Marco Polo camperuitvoering bij € 88.120 [7].

Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor een gedifferentieerde strategische aanpak voor de nieuwe middenklasse bestelwagens. Voor de bedrijfswagens, waaronder de eVito en Vito, volgt de onderneming een meer gerichte premiumstrategie. In de toekomst wordt een luxestrategie gehanteerd bij alle nieuw ontwikkelde middenklasse bestelwagens voor privégebruik, zoals die ook wordt toegepast bij alle personenwagens van Mercedes‑Benz. Het doel is om deze strategische verandering volledig door te voeren met de introductie van de modulaire en schaalbare Van Electric Architecture – afgekort VAN.EA – in 2026. De nieuwe middenklasse bestelwagens voor privégebruik – de EQV, de V-Klasse en de V‑Klasse Marco Polo – zijn een belangrijke mijlpaal op deze reis.

“We willen de meest gewilde bestelwagens en diensten aanbieden – van MPV’s en campers tot bedrijfswagens. 
Onze nieuwe middenklasse bestelwagenmodellen zijn een nieuwe stap om dit doel te bereiken. 
Dankzij de specifiekere luxepositionering van de EQV, V-Klasse en V-Klasse Marco Polo en het verfijnde premiumkarakter van de eVito en Vito kunnen we ons sterker richten op regio’s en sectoren met een hogere marge.”
Klaus Rehkugler, Hoofd Verkoop en Marketing Mercedes-Benz bedrijfswagens

 

Klanten kunnen zich verheugen op tal van updates voor de middenklasse bestelwagenmodellen van Mercedes‑Benz:

·        Nieuw exterieur- en dashboarddesign: het vernieuwde design geeft de EQV, V‑Klasse en V‑Klasse Marco Polo net als de eVito en Vito een meer onderscheidende visuele USP in hun segmenten. Alle modellen krijgen een nieuw frontdesign, dat wordt gekenmerkt door een prominente grille en een opvallend vormgegeven bumper. En dan zijn er de elegant gelijnde adaptieve MULTIBEAM LED-koplampen, die afhankelijk van de uitrustingslijn standaard of als optie leverbaar zijn, nieuw vormgegeven LED-lampen aan de achterzijde en nieuwe lakkleuren en velgontwerpen. Bij de EQV, V-Klasse en V-Klasse Marco Polo omringt een LED-lichtstrip de grille, afhankelijk van de gekozen configuratie. De V-Klasse EXCLUSIVE topuitvoering heeft voor het eerst ook een prestigieus, rechtopstaand ster-ornament van Mercedes op de motorkap. Aan de achterzijde zijn de middenklasse bestelwagens voor privégebruik nu voorzien van een nieuwe chromen sierstrip met Mercedes-Benz-opschrift[8].

Ook binnenin zijn er belangrijke wijzigingen. De EQV, V-Klasse en V-Klasse Marco Polo beschikken over een breedbeeldcockpit met twee 31,24 centimeter (12,3 inch) grote displays; de eVito en Vito krijgen beide een intuïtief 26,04 centimeter (10,25 inch) groot centraal display en een nieuw instrumentenpaneel met een 13,97 centimeter (5,5 inch) kleurenscherm. Alle modellen beschikken ook over nieuwe stijlvolle luchtroosters, een nieuw stuurwiel met capacitieve hands-off detectie en een nieuwe middenconsole die kan worden uitgerust met een draadloze smartphone-oplader[9],[10].

·        Een nieuw niveau van comfort en functionaliteit: andere nieuwe features in alle uitvoeringen van de middenklasse bestelwagens zijn de KEYLESS startfunctie en de optionele stuurwielverwarming. Voor het eerst beschikken de nieuwe EQV, V-Klasse en V-Klasse Marco Polo ook over sfeerverlichting met 64 kleuren voor een nog persoonlijkere en gezelligere sfeer aan boord, evenals dimbare verlichting voor het achtercompartiment voor als er in het donker wordt gereden. Voor een betere toegang naar het achtercompartiment hebben de V-Klasse en de EQV nu ook standaard een schuifdeur aan de linkerkant van de auto. Voor de Vito Tourer, Mixto[11] en eVito Tourer is voor het eerst de elektrisch bedienbare EASY-PACK achterklep beschikbaar voor comfortabel in- en uitladen. Bovendien zijn alle bedrijfswagenmodellen met automatische transmissie voor het eerst uitgerust met een elektrische parkeerrem. En dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

·        MBUX-multimediasysteem: De nieuwe middenklasse bestelwagens bieden klanten een ongeëvenaarde digitale en interactieve ervaring en zijn standaard uitgerust met de nieuwste generatie van het MBUX multimediasysteem (Mercedes‑ Benz User Experience) – een primeur voor de Vito en eVito. Dankzij het nieuwe MBUX-systeem kunnen bestuurders van de EQV, V-Klasse en V-Klasse Marco Polo profiteren van extra functies, zoals ENERGIZING comfort control.

·        Tal van intelligente, digitale extra’s: het MBUX multimediasysteem biedt in combinatie met een Mercedes me-account[12],[13] ook een groot aantal digitale extra’s die het dagelijks leven nog eenvoudiger en efficiënter maken. Verschillende functies kunnen voor en na de reis of onderweg worden gebruikt. Hieronder vallen gratis diensten als onderhoud, ongevallen- en pechhulp, maar ook diensten op afstand - zoals de mogelijkheid om de portieren te vergrendelen en te ontgrendelen en de ramen te openen en te sluiten via de Mercedes me app. Andere handige diensten zijn navigatie met live verkeersinformatie, car-to-x communicatie en de uitgebreide MBUX-functies met behulp van de ‘Hey Mercedes’ spraakassistent die online kan zoeken naar bezienswaardigheden in de buurt, zoals restaurants of hotels.

Daarnaast kunnen particuliere en zakelijke klanten voor het eerst gebruikmaken van satellietweergave; particuliere klanten hebben nu ook de mogelijkheid om hun locatie of berekende aankomsttijd te delen met hun contacten met behulp van de zogeheten sociale navigatie. De digitale service Mercedes me Charge[14] is ook beschikbaar voor de EQV en komt in de toekomst ook beschikbaar voor de eVito. Deze service biedt klanten toegang tot één van de grootste openbare laadnetwerken in Europa met meer dan 500.000 laadpunten, waaronder die van het Europese snellaadnetwerk IONITY. Mercedes me Charge maakt laden met stroom uit hernieuwbare bronnen mogelijk bij alle laadstations[15].

Dankzij MBUX zijn de EQV en eVito voor het eerst geïntegreerd in het ecosysteem van elektrische voertuigen, bestaande uit intelligente navigatie met actief afstandsbeheer en cloud-gebaseerde diensten en apps. Dit garandeert een ontspannen rijervaring door transparantie en een maximale planningszekerheid. Zo kan de klimaatregeling vóór het instappen worden geconfigureerd op basis van individuele wensen, kunnen de laadinstellingen worden aangepast en kan de navigatie worden bediend met behulp van Electric Intelligence en Mercedes me Charge-functies.

In combinatie met het MBUX-systeem beschikt de V-Klasse Marco Polo ook over de MBAC (Mercedes‑Benz Advanced Control) camperbesturing, die hem omtovert tot een echte smart home op wielen. Mercedes‑Benz Vans heeft twee nieuwe functies toegevoegd aan de intelligente connectiviteitsmodule. Als de camper op een oneffen ondergrond staat, kan het niveau van de AIRMATIC-luchtvering met één druk op de knop worden aangepast. De nieuwe kampeermodus maakt het mogelijk om verschillende voertuigfuncties uit te schakelen die niet nodig zijn tijdens een verblijf op een camping of in de natuur – bijvoorbeeld de welkom-thuis-verlichting.

·        De rijhulpsystemen voor de bestuurder bieden nog meer ondersteuning in alle situaties: de aantrekkingskracht van de nieuwe middenklasse bestelwagens wordt versterkt door veiligheids- en assistentiesystemen[16] met extra en, in sommige gevallen, verbeterde functies. De actieve remassistent omvat nu bijvoorbeeld ook de kruispuntfunctie en kan ook waarschuwen voor kruisende of tegemoetkomende voertuigen en gevaarlijke inhaalmanoeuvres, maar kan ook in noodgevallen de remmen bedienen en hulp bieden bij het keren.

De reeks standaard meegeleverde systemen is uitgebreid. De EQV, V‑Klasse en V‑Klasse Marco Polo beschikken standaard over ATTENTION Assist, de koplampassistent inclusief regensensor, de actieve afstandsassistent DISTRONIC, de actieve remassistent met kruispuntfunctie, de dodehoekassistent, de spoorassistent, intelligente snelheidsassistent en het parkeerpakket. De eVito en Vito zijn standaard uitgerust met ATTENTION ASSIST, de koplampassistent inclusief regensensor, cruise control, de actieve remassistent met kruispuntfunctie, de dodehoekassistent, de actieve spoorassistent, intelligente snelheidsassistent en een achteruitrijcamera.

De adaptieve MULTIBEAM LED-koplampen met grootlichtassistent PLUS zijn voor het eerst leverbaar voor deze modelreeks. Andere bestuurdersassistentiesystemen zijn samengebracht in het nieuwe bestuurdersassistentiepakket. Het nieuwe parkeerpakket met 360 graden-camera is beschikbaar voor handig en snel inparkeren.

·        Ruime keuze aan aandrijfsystemen: kopers van de volledig elektrische EQV- en eVito Tourer-modellen krijgen een batterij van 90 kWh met een piekvermogen van 150 kW (204 pk) en een continu vermogen van 70 kW (95 pk) (voorlopige waarden volgens de WLTP-norm: EQV: gecombineerd stroomverbruik: 30,6 - 27,4 kWh/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 0 g/km; eVito Tourer: gecombineerd opgenomen vermogen: 30,1 - 26,9 kWh/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 0 g/km)[17]. De eVito wordt geleverd met een 66 kWh batterij, een piekvermogen van 85 kW (116 pk) en een continu vermogen van 70 kW (95 pk) (voorlopige WLTP-waarden: eVito: gecombineerd vermogen: 26,9 - 21,2 kWh/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 0 g/km)2. De EQV heeft een elektrische actieradius van maximaal 326 - 363 kilometer2,[18], de eVito Tourer van maximaal 332 - 370 kilometer2,3 en de eVito gesloten bestel van maximaal 242 - 314 kilometer2,3 – dankzij features als efficiënt regeneratief remmen en geoptimaliseerd thermomanagement; dit laatste brengt de efficiëntie en actieradius naar een nog hoger niveau. Alle elektrische modellen in de middenklasse bestelwagenserie kunnen thuis of bij openbare laadstations opladen met wisselstroom (AC) met een vermogen tot 11 kW. Ze kunnen ook opladen met gelijkstroom (DC) bij snellaadstations met maximaal 110 kW (EQV, eVito Tourer)4 of 80 kW (eVito bestelwagen)[19].

De beproefde en efficiënte OM654 dieselmotor is beschikbaar voor de V-Klasse, V-Klasse Marco Polo en Vito. In de V-Klasse en V-Klasse Marco Polo is de motor leverbaar in drie vermogensniveaus (120 kW (163 pk), 140 kW (190 pk), 174 kW (237 pk)). In de Vito is hij verkrijgbaar in maximaal vijf vermogensniveaus (75 kW (102 pk; alleen N1), 100 kW (136 pk), 120 kW (163 pk), 140 kW (190 pk), 174 kW (237 pk, alleen M1)) (voorlopige waarden volgens de WLTP-norm: V-Klasse: gecombineerd brandstofverbruik: 8,8 - 6,9 l/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 231 - 181 g/km; V-Klasse Marco Polo: brandstofverbruik gecombineerd: 9,0 - 7,4 l/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 236 - 195 g/km; Vito: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7-6,8 l/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 227 - 178 g/km)[20]. Bovendien komt een nieuwe benzinemotor, de M254, in de loop van volgend jaar (2024) beschikbaar voor de V-Klasse, Vito Tourer en Vito Mixto.

De automatische transmissie 9G-TRONIC en een selectie van verschillende veringen en rijmodi zorgen ervoor dat alle uitvoeringen zowel dynamische als comfortabele rijeigenschappen bieden. De uitvoeringen met verbrandingsmotor krijgen standaard achterwielaandrijving mee; de uitvoeringen met dieselmotor zijn tegen meerprijs ook leverbaar met vierwielaandrijving. De elektrische uitvoeringen zijn voorzien van voorwielaandrijving. Meer technische gegevens en waarden zijn te vinden in de bijlage[21].

Aanzienlijk verbeterde standaarduitrusting en vereenvoudigde uitrustingspakketten bij de marktintroductie

Mercedes-Benz Vans heeft de standaarduitrusting uitgebreid en de configuratie van de uitrustingspakketten nog nauwkeuriger afgestemd op specifieke klantenwensen. Meeruitvoeringen die vaak samen worden geselecteerd, zijn nu meer gegroepeerd in pakketten. Dit vereenvoudigt het voorheen tijdrovende proces van het selecteren van tal van afzonderlijke opties aanzienlijk.

Technische gegevens

Mercedes-Benz V-Klasse

Motor

OM654 dieselmotor

Cilinderopstelling/
aantal

R4

Cilinderinhoud

1.950 cm3

Boring x slag

82,0 x 92,3 mm

Motorvermogen

120 kW (163 pk)

140 kW (190 pk)

174 kW (237 pk)

Maximaal koppel

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

Topsnelheid

193 km/u

(achterwielaandrijving)

188 km/u

(vierwielaandrijving)

204 km/u

(achterwielaandrijving)

199 km/u

(vierwielaandrijving)

220 km/u

(achterwielaandrijving)

215 km/u

(vierwielaandrijving)

Acceleratie 
0 - 100 km/u

10,7 s

9,5 s

7,4 s

Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[22]

(voorlopige waarden)

229 - 181 g/km

231 - 189 g/km

231 - 190 g/km

Gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)1

(voorlopige waarden)

8,7 - 6,9 l/100 km

8,8 - 7,2 l/100 km

8,8 - 7,2 l/100 km

Emissieklasse

Euro 6e

Inhoud brandstoftank (reserve)

57 (10) l

AdBlue® tank

24 l

Transmissie

9G-TRONIC

Aandrijving

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Ophangingsvarianten

Er zijn vier ophangingsvarianten beschikbaar:

Comfortvering

AGILITY CONTROL-vering

Sportvering

AIRMATIC-vering

Rijmodi

Er kunnen drie rijmodi worden geselecteerd:

Eco

Comfort

Sport

Technische gegevens

Mercedes-Benz EQV

Motor

Elektromotor

Accu

90 kWh (bruikbaar)

 
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[23] (voorlopige waarden)

0 g/km

 
Gecombineerd energieverbruik (WLTP)1 (voorlopige waarden)

30,3 - 27,6 kWh/100 km

 

WLTP-actieradius1, [24]

(voorlopige waarden)

326 - 363 km

 
Laadstandaard

CCS

 
Max. laadvermogen, AC3

Max. 11 kW

 
Min. laadtijd, AC3

< 10 uur (0 - 100%)

 
Max. laadvermogen, DC[25]

Max. 110 kW (standaard)

 
Min. laadtijd, DC3

110 kW: ~40 min. (10 - 80%)

 
Spanning DC-laadsysteem

400 V

Nominale bedrijfsspanning

352 V

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Piekvermogen/continu vermogen

150 kW (204 pk) / 70 kW (95 pk)

Maximaal koppel

365 Nm

Topsnelheid

140 km/u (standaard), 160 km/u (optioneel)

Hoogvoltage-accu

Lithium-ion

Fabrikant

CATL

Cw-waarde

0.34

Ophangingsvarianten

Er zijn twee ophangingsvarianten beschikbaar:

Basisvering Plus

AIRMATIC-vering

Rijmodi

Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd:

MR (maximaal bereik)

 E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)

Technische gegevens

Mercedes-Benz V-Klasse Marco Polo

Motor

OM654 dieselmotor

Cilinderopstelling/

nummer

R4

Cilinderinhoud

1.950 cm3

Boring x slag

82,0 x 92,3 mm

Motorvermogen

120 kW (163 pk)

140 kW (190 pk)

174 kW (237 pk)

Maximaal koppel

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

Topsnelheid

193 km/u

(achterwielaandrijving)

188 km/u

(vierwielaandrijving)

204 km/u

(achterwielaandrijving)

199 km/u

(vierwielaandrijving)

220 km/u

(achterwielaandrijving)

215 km/u

(vierwielaandrijving)

Acceleratie 0 - 100 km/u

10,7 s

9,5 s

7,4 s

Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[26]

(voorlopige waarden)

233 - 195 g/km

236 - 206 g/km

236 - 206 g/km

Gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)1

(voorlopige waarden)

8,9 - 7,4 l/100 km

9,0 - 7,9 l/100 km

9,0 - 7,9 l/100 km

Emissieklasse

Euro 6e

Inhoud brandstoftank (reserve)

57 (10) l

AdBlue® tank

24 l

Transmissie

9G-TRONIC

Aandrijving

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Ophangingsvarianten

Er zijn vier ophangingsvarianten beschikbaar:

Comfortvering

AGILITY CONTROL-vering

Sportvering

AIRMATIC-vering

Rijmodi

Er kunnen drie rijmodi worden geselecteerd:

Eco

Comfort

Sport

Technische gegevens

Mercedes-Benz Vito bedrijfswagen, Mixto, Tourer

Motor

OM654 dieselmotor

Cilinderopstelling/
aantal

R4

Cilinderinhoud

1.950 cm3

Boring x slag

82,0 x 92,3 mm

Motorvermogen

75 kW (102 pk) (alleen N1)

100 kW (136 pk)

120 kW (163 pk)

140 kW (190 pk)

174 kW (237 pk)

(alleen M1)

Maximaal koppel

280 Nm

330 Nm

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

Topsnelheid

163 km/u (achterwielaandrijving)

181 km/u 
(achterwielaandrijving)

178 km/u 
(vierwielaandrijving)

193 km/u 
(achterwielaandrijving)

190 km/u
 (vierwielaandrijving)

204 km/u 
(achterwielaandrijving)

201 km/u 
(vierwielaandrijving)

220 km/u 
(achterwielaandrijving)

215 km/u 
(vierwielaandrijving)

Acceleratie 
0 - 100 km/u

15,8 s

11,2 s

10,3 s

9,5 s

7,4 s

Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)[27]

(voorlopige waarden)

203 - 186 g/km

225 - 178 
g/km

225 - 178 
g/km

227 - 183 
g/km

227 - 183 
g/km

Gecombineerd brandstofverbruik (WLTP)1

(voorlopige waarden)

7,8 - 7,1 
l/100 km

8,6 - 6,8
l/100 km

8,6 - 6,8 
l/100 km

8,7 – 7,0 
l/100 km

8,7 – 7,0 
l/100 km

Emissieklasse

Euro 6e

Inhoud brandstoftank (reserve)

57 (10) l

AdBlue® tank

24 l

Transmissie

TSG380

9G-TRONIC / TSG380

9G-TRONIC / TSG380

9G-TRONIC

9G-TRONIC

Aandrijving

Achterwielaandrijving

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Achterwielaandrijving (standaard) / vierwielaandrijving (optioneel)

Ophangingsvarianten

Er zijn vier ophangingsvarianten beschikbaar:

Basisophanging

Comfortvering (alleen M1)

Basisvering Plus

Sportophanging (alleen M1)

AIRMATIC-vering

Rijmodi

Er kunnen drie rijmodi worden geselecteerd:

Eco

Comfort

Sport

Technische gegevens

Mercedes-Benz eVito bedrijfswagen

Motor

Elektromotor

Accu’s

60 kWh (bruikbaar)

Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)1 (voorlopige waarden)

0 g/km

Gecombineerd energieverbruik (WLTP)[28] (voorlopige waarden)

26,9 - 21,2 kWh/100 km

WLTP-actieradius1, [29] (voorlopige waarden)

242 - 314 km

Laadstandaard

CCS

Max. laadvermogen, AC3

Max. 11 kW

Min. laadtijd, AC3

< 6,5 uur (0 - 100%)

Max. laadvermogen, DC[30]

Max. 50 kW (standaard)

Min. laadtijd, DC3

50 kW (standaard): ca. 50 min. (10 tot 80%)
80 kW (standaard): ca. 35 min. (10 tot 80%)

Spanning DC-laadsysteem

400 V

Nominale bedrijfsspanning

352 V

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Piekvermogen/continu vermogen

85 kW (116 pk) / 70 kW (95 pk)

Maximaal koppel

360 Nm

Topsnelheid

80 km/u (standaard)

100 km/u (optioneel) 
120 km/u (optioneel)

Hoogvoltage-accu

Lithium-ion

Fabrikant

CATL

Cw-waarde

0.34

Ophangingsvarianten

Basisophanging

Rijmodi

Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd:

MR (maximaal bereik)

E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)

Technische gegevens

Mercedes-Benz eVito Tourer

Motor

Elektromotor

Accu’s

90 kWh (bruikbaar)

 
Gecombineerde CO2-emissies (WLTP)1 (voorlopige waarden)

0 g/km

 
Gecombineerd energieverbruik (WLTP)[31] (voorlopige waarden)

30,1 - 26,9 kWh/100 km

 
WLTP-actieradius1, [32] (voorlopige waarden)

332 - 370 km

 
Laadstandaard

CCS

 
Max. laadvermogen, AC27

Max. 11 kW

 
Min. laadtijd, AC27

< 10 uur (0 - 100%)

 
Max. laadvermogen, DC[33]

Max. 110 kW (standaard)

 
Min. laadtijd, DC27

110 kW: ~40 min. (10 - 80%)

 
Spanning DC-laadsysteem

400 V

Nominale bedrijfsspanning

352 V

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Piekvermogen/continu vermogen

150 kW (204 pk) / 70 kW (95 pk)

Maximaal koppel

360 Nm

 
Topsnelheid

140 km/u (standaard)

160 km/u (optioneel)

Hoogvoltage-accu

Lithium-ion

Fabrikant

CATL

Cw-waarde

0.34

Ophangingsvarianten

Er zijn twee ophangingsvarianten beschikbaar:

Basisophanging Plus

AIRMATIC-vering

Rijmodi

Er kunnen vier rijmodi worden geselecteerd:

MR (maximaal bereik)

E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)


 


[1] Adviesconsumentenprijs, exclusief 21% btw.

[2] Adviesconsumentenprijs, inclusief 21% btw.

[3] Adviesconsumentenprijs, exclusief 21% btw.

[4] Adviesconsumentenprijs, inclusief 21% btw.

[5] Adviesconsumentenprijs, inclusief 21% btw.

[6] Adviesconsumentenprijs, inclusief 21% btw.

[7] Adviesconsumentenprijs, inclusief 21% btw.

[8] In combinatie met de achterruit die afzonderlijk kan worden geopend.

[9] De draadloze oplaadfunctie vereist overeenkomstige functionaliteit op de gebruikte smartphone (Qi-standaard 1.2).

[10] De draadloze oplaadfunctie komt op een later moment beschikbaar.

[11] Met personenwagenregistratie van personenauto’s.

[12] Om Mercedes me connect diensten te kunnen gebruiken, moeten gebruikers over een persoonlijke Mercedes me ID beschikken en akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden voor Mercedes me connect diensten. Het voertuig moet ook gekoppeld zijn aan de gebruikersaccount. Aan het einde van de eerste termijn kunnen de diensten tegen betaling worden verlengd, op voorwaarde dat ze nog steeds beschikbaar zijn voor het betreffende model. Een eerste activering van de diensten is mogelijk binnen een jaar na de eerste registratie of activering door de klant, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

[13] Alleen verkrijgbaar in markten waar Mercedes me is geïntroduceerd voor Mercedes-Benz bedrijfswagens.

[14] Om gebruik te kunnen maken van de Mercedes me connect dienst Mercedes me Charge moeten klanten hun eigen afzonderlijke laadcontract afsluiten met een geselecteerde derde partij.

[15] Groen laden maakt gebruik van garanties van oorsprong om ervoor te zorgen dat een gelijkwaardige hoeveelheid elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen aan het elektriciteitsnet wordt toegevoerd voor de laadprocessen.

[16] De hulp- en veiligheidssystemen van Mercedes-Benz zijn slechts hulpmiddelen en ontnemen de bestuurder niet zijn verantwoordelijkheid.

[17] De waarden voor vermogen en actieradius zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[18] Het werkelijke bereik is ook afhankelijk van de individuele rijstijl van de bestuurder, de weg- en verkeersomstandigheden, de buitentemperatuur, het gebruik van airconditioning/verwarming etc. en kan dus variëren.

[19] Maximaal laadvermogen bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; het maximale laadvermogen is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en de laadtoestand van de accu aan het begin van het laadproces.

[20] Het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[21] Gedetailleerde technische gegevens en waarden voor de M254 benzinemotor komen volgend jaar (2024) beschikbaar.

[22] Het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[23] De waarden voor vermogen en actieradius zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[24] Het werkelijke bereik is ook afhankelijk van de individuele rijstijl van de bestuurder, de weg- en verkeersomstandigheden, de buitentemperatuur, het gebruik van airconditioning/verwarming etc. en kan dus variëren.

[25] Maximaal laadvermogen bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; het maximale laadvermogen is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en de laadtoestand van de accu bij aanvang van het laden. Minimale laadtijd van 10 tot 80% onder optimale omstandigheden bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; de laadtijd kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en door het inschakelen van extra verbruikers zoals het verwarmingssysteem.

[26] Het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[27] Het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[28] De waarden voor vermogen en actieradius zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[29] Het werkelijke bereik is ook afhankelijk van de individuele rijstijl van de bestuurder, de weg- en verkeersomstandigheden, de buitentemperatuur, het gebruik van airconditioning/verwarming enz. en kan dus variëren.

[30] Maximaal laadvermogen bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; het maximale laadvermogen is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en de laadtoestand van de accu bij aanvang van het laden. Minimale oplaadtijd van 10 tot 80% onder optimale omstandigheden bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; de oplaadtijd kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en als er extra verbruikers zoals verwarming worden gebruikt.

[31] De waarden voor vermogen en actieradius zijn voorlopig en werden intern bepaald volgens de certificeringsmethode ‘WLTP-testprocedure’. Op dit moment zijn nog geen bevestigde waarden van een officieel erkende testorganisatie, een EG-typegoedkeuring of een certificaat van overeenstemming met officiële waarden beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.

[32] Het werkelijke bereik is ook afhankelijk van de individuele rijstijl van de bestuurder, de weg- en verkeersomstandigheden, de buitentemperatuur, het gebruik van airconditioning/verwarming etc. en kan dus variëren.

[33] Maximaal laadvermogen bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; het maximale laadvermogen is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en de laadtoestand van de accu bij aanvang van het laadproces. Minimale laadtijd van 10 tot 80% onder optimale omstandigheden bij DC-laadstation met 400 V voedingsspanning, 300 A stroom; de laadtijd kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omgevings- en accutemperatuur en als er extra verbruikers zoals verwarming worden gebruikt.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bedrijfswagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bedrijfswagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.