Brussels,
09
januari
2024
|
20:30
Europe/Brussels

Mercedes-Benz, Audible en Amazon Music bieden ultieme luisterboek- en podcast-ervaring in het voertuig

Samenvatting

·      Unieke samenwerking voor eersteklas audio storytelling in Dolby Atmos

·      Nieuw tijdperk van immersive luisteren tilt podcasts, luisterboeken/-games en muziek naar een ongeëvenaard niveau

·      Vanaf derde kwartaal 2024 beschikbaar in geselecteerde Mercedes-modellen via over-the-air (OTA) updates

Mercedes-Benz, Audible en Amazon Music hebben op CES 2024 een unieke samenwerking aangekondigd. Samen luiden ze een nieuw tijdperk in voor audio storytelling in het voertuig. Naast muziek kunnen Mercedes-Benz klanten voor het eerst ook naar podcasts en  luisterboeken/-games luisteren in Dolby Atmos. Deze ongeëvenaarde, immersive luisterervaring is wederom een primeur van Mercedes-Benz op het gebied van in-car entertainment. De bestuurder en passagiers worden omringd door een alomvattend geluid met uitzonderlijk multidimensionale ruimte en helderheid. Zij staan ​​als het ware centraal in het verhaal dat wordt verteld. De introductie start in het derde kwartaal via een over-the-air update (OTA) in de nieuwe E-Klasse en de nieuwe CLE Coupé en Cabriolet, die zijn uitgerust met het nieuwste infotainmentsysteem MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

“Onze baanbrekende samenwerking met Audible en Amazon Music is het nieuwste voorbeeld van hoe we klanten centraal stellen in de Mercedes-Benz ervaring en hen ongeëvenaard in-car entertainment bieden. We brengen het beste op het gebied van muziek, sound en audio storytelling van toonaangevende aanbieders samen met de geavanceerde technologie en digitale mogelijkheden die alleen in een Mercedes te vinden zijn. Het resultaat: een ongeëvenaarde en naadloze in-car infotainmentervaring voor onze klanten met hun favoriete content en digitale services. Dat is hoe we klasse definiëren als het gaat om het volgende niveau van de multi-zintuiglijke en emotionele Mercedes-Benz ervaring.”

Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer

De basis van de samenwerking is de integratie van de immersive audio-ervaring Dolby Atmos in het Burmester® 4D- en 3D-surround sound system. Beide systemen zijn optioneel leverbaar in Mercedes-modellen met het nieuwste infotainmentsysteem MBUX. Door de Audible- en Amazon Music-apps te integreren in MBUX hebben klanten die een abonnement hebben bij deze providers direct toegang tot een steeds groter wordend aanbod aan luisterboeken/-games, podcasts en muziek in Dolby Atmos. Bovendien hebben abonnees toegang tot de volledige catalogus van beide streamingdiensten.

“Bij Amazon staat de klant centraal. Als we naar onze audiodiensten zoals Amazon Music en Audible kijken, weten we dat de ervaring in het voertuig belangrijk is voor onze klanten. Mercedes-Benz is een luxe-onderneming met een hoge merkwaarde. Zijn kernwaarde is om klanten de best mogelijke ervaring in het voertuig te bieden. Door samen te werken kunnen Amazon en Mercedes-Benz in-car entertainment wereldwijd innoveren en klanten premium audiocontent in Dolby Atmos met onovertroffen technologie in het voertuig aanbieden. En de audio-entertainmentervaring is nog maar het begin.”

Steve Boom, Amazon Vice-President voor Audio, Twitch en Games

Met meer dan 850.000 luisterboeken, podcasts en Audible Originals is Audible de toonaangevende ontwikkelaar en aanbieder van premium audiocontent – en de favoriete ‘storyteller’ van miljoenen mensen over de hele wereld. Het bedrijf biedt tientallen titels in Dolby Atmos aan. Het groeiende aanbod stelt luisteraars in staat steeds meer verhalen te ervaren met het hoogste niveau van detail, diepgang en helderheid. Daartoe behoren blockbusters, verteld door topacteurs en topactrices, bijvoorbeeld ‘The Sandman Act III’, de herinterpretaties van klassiekers als ‘David Copperfield’ en immersive natuurlijke soundscapes uit ‘The Healing Power of Nature’.

Amazon Music biedt meer dan 100 miljoen songs en podcasts in verschillende genres, categorieën en playlists aan. Inclusief een steeds groter wordende selectie in Dolby Atmos. Het bedrijf was de eerste muziekstreamingdienst die content in Dolby Atmos aanbood.

Bezoekers van de Mercedes-Benz stand op de CES kunnen deelnemen aan een reeks onderhoudende en informatieve ‘talks’ over baanbrekende technologieën. Op 9 januari zal Magnus Östberg, Chief Software Officer bij Mercedes-Benz AG, samen met Steve Boom, Amazon Vice-President voor Audio, Twitch en Games, en Dirk Maggs, bekroond producent van audio storytelling, het podium betreden. Ze leggen uit hoe de nieuwe samenwerking storytelling in het voertuig en daarbuiten zal veranderen. Bezoekers kunnen op de stand ook de ongeëvenaarde Mercedes-Benz klank in Dolby Atmos in een E-Klasse ervaren.

Uitgebreide informatie over alle activiteiten van Mercedes-Benz op CES 2024 is beschikbaar via de Mercedes-Benz Media Special [Link naar mediasite]. Journalisten kunnen persberichten, foto’s, graphics en video’s downloaden.

Over Amazon Music

Amazon Music is een immersive audio-entertainmentdienst die fans, artiesten en creatieven met elkaar verbindt via muziek, podcasts en cultuur. Amazon Music brengt fans dichter bij waar ze van houden, met samengestelde en gepersonaliseerde playlists, livestreams van artiesten en exclusieve podcasts van Amazon. Prime-leden hebben toegang tot meer dan 100 miljoen songs in shuffle-modus, samengestelde playlists met onbeperkt gebruik en de grootste catalogus met advertentievrije top-podcasts. Klanten kunnen upgraden naar Amazon Music Unlimited voor volledige, on-demand toegang tot 100 miljoen songs in HD en een groeiende catalogus van Ultra HD en Spatial audio. De Amazon Music-app is gratis en geschikt voor alle apparaten inclusief Alexa-apparaten.

Meer informatie is te vinden op www.amazonmusic.com

Over Audible

Audible, Inc., een dochteronderneming van Amazon.com, Inc. (NASDAQ:AMZN), is de toonaangevende ontwikkelaar en aanbieder van premium audio storytelling. Het bedrijf biedt een wereldwijd publiek de mogelijkheid hun leven te verrijken met buitengewone content. De catalogus van Audible bevat meer dan 850.000 audiotitels, waaronder Audible Originals, maar ook luisterboeken en podcasts van gerenommeerde studio’s, print-, audio- en tijdschriftuitgevers evenals wereldberoemde entertainers.