Brussel,
18
mei
2021
|
15:41
Europe/Brussels

Nieuwe EQS elektrificeert Reykjavík tijdens 2021 League of Legends Mid-Season Invitational

Samenvatting
"Exceed the game, unleash the future": Mercedes-Benz start het Esport-seizoen 2021 als wereldwijde autopartner van de League of Legends Mid-Season Invitational (MSI).

Een primeur voor dit jaar is de deelname van het automerk met de ster aan het eerste internationale evenement van het nieuwe seizoen van League of Legends (LoL). De nieuwe EQS maakt deel uit van de huldiging van de nieuwe MSI-kampioenen, en rijdt het winnende team rond tijdens de overwinningsparade. Voor Mercedes-Benz markeert MSI de aftrap van het Esports-seizoen 2021 en de lancering van de campagne "Exceed the game, unleash the future".

De zesde editie van MSI begon op 6 mei en eindigt op 23 mei, met als hoogtepunt de finale en de daaropvolgende prijsuitreiking. Het eerste internationale evenement van het jaar wordt gehouden in Reykjavik, de hoofdstad van IJsland. Na vorig jaar voor het eerst als wereldwijde autopartner betrokken te zijn geweest bij de League of Legends World Championship (Worlds) en het All-Star Event, zet Mercedes-Benz nu zijn betrokkenheid voort bij MSI 2021. Naast de formats in de wereldwijde live-uitzendingen tijdens het evenement richt Mercedes-Benz zich steeds meer op digitale activering van de wereldwijde community. LoL Esports-fans kunnen hun kennis opnieuw op de proef stellen en aantrekkelijke prijzen winnen. Mercedes-EQ biedt op elke MSI-wedstrijddag 500 op maat gemaakte Masterwork-kits. De quiz is beschikbaar via http://mercedes-eq-hextech-chest-quiz.com.

Bettina Fetzer, Vice President Marketing Mercedes-Benz AG, kijkt samen met de wereldwijde Esports-community reikhalzend uit naar het eerste wereldwijde Esports-hoogtepunt van het jaar in Reykjavík: “Vorig jaar hebben we een sterke start gemaakt in onze samenwerking met Riot Games en hebben we als Mercedes-Benz de wereldwijde community weten te inspireren. Bij de Mid-Season Invitational zetten we de volgende stap met de EQS en laten we de community zien welke mogelijkheden de toekomst van mobiliteit biedt."

Tijdens MSI kunnen fans via ‘Drive to Victory’ stemmen op de beste spelen van het toernooi. Het spel dat door de community als beste wordt uitgeroepen, wordt vervolgens opnieuw door experts geanalyseerd in de pre-show op de laatste dag, met behulp van de nieuwste Esports-uitzendtechnologie. Stemmen is mogelijk via het Twitter-kanaal @lolesports.

"Exceed the game, unleash the future” sluit perfect aan bij de onlangs gelanceerde campagne voor

de EQS en de avant-gardistische uitstraling van het nieuwe topmodel van de Mercedes-EQ-familie past goed bij de opkomende wereld van Esports. De 30 seconden durende spot, die te zien is tijdens de uitzending van het evenement en via social media, heeft een duidelijke boodschap: elektromobiliteit en Esports zijn in een stroomversnelling geraakt en worden in de toekomst nog veel belangrijker. Mercedes-Benz richt zich daarmee rechtstreeks tot een jong, digitaal publiek dat toekomstgericht is, geïnteresseerd in technologische innovatie en wil breken met bestaande conventies.

Over League of Legends Esports:

League of Legends Esports (LoL Esports) is een vooraanstaande wereldwijde sport die sinds 2010 de aandacht trekt van miljoenen fans over de hele wereld. Meer dan 800 spelers in meer dan 100 professionele League of Legends Esports-teams strijden wereldwijd in een tiental competities. Binnen elke regionale competitie strijden teams tegen elkaar tijdens twee seizoensgebonden kampioenschappen om de regionale titels en kampioenschapspunten. De regionale klassementen en kampioenschapspunten zijn belangrijk om de teams te kwalificeren voor de twee grote internationale competities: de Mid-Season Invitational en het Wereldkampioenschap (bekend als Worlds). Om een ​​seizoen af ​​te sluiten, stemmen fans op hun favoriete spelers uit elke competitie om het All-Star Event bij te wonen, waarbij spelers genieten van een weekend vol vriendschappelijke competitie.

Bezoek voor meer informatie: www.lolesports.com en www.lolesportsmedia.com.