Brussel,
12
augustus
2020
|
14:05
Europe/Brussels

Persoonlijke wellness-oase: comfortabel reizen en fit blijven

Meet the S-Class DIGITAL: ‘Luxury & well-being’

Samenvatting

Moderne luxe is naar een hoger plan getild in het interieur van de S-Klasse. De designers hebben een feelgood-sfeer gecreëerd met een loungekarakter dat wordt gekenmerkt door elegantie, een hoog kwaliteitsniveau en een ruimtelijke uitstraling. Een bijzondere highlight is het dashboard met zijn nieuwe architectuur, moderne oppervlakdesign en ergonomische displayopstelling. Het feelgood-karakter komt ook naar voren in andere zaken: met een hoog rijcomfort, een laag geluidsniveau en een groot aantal ENERGIZING-comfortprogramma’s zorgt de S-Klasse voor het welzijn van zijn passagiers. Ze blijven fit dankzij de effectieve luchtfiltering die de nieuwe naam ENERGIZING AIR CONTROL draagt.

De S-Klasse heeft altijd al garant gestaan voor comfortabel reizen en ontspannen werken. Bij de nieuwe generatie is het interieur volledig geëvolueerd tot een ‘derde plek’, een toevluchtsoord tussen huis en werkplek. Er is winst geboekt met betrekking tot bijna alle comfortgerelateerde dimensies van beide varianten, de S-Klasse met korte en met lange wielbasis, zowel op de voor- als achterzitplaatsen. Het ruimtegevoel is dan ook royaal te noemen. Daarnaast is er het revolutionaire interieurdesign met elementen uit de interieurarchitectuur en het yachtdesign. Naast de maximaal vijf displays vormen de grote sierdelen in het dashboard en achterin (bij First Class achtercompartiment) een belangrijke designfeature. Een bijzonder aantrekkelijke afwerkingsoptie is het openporige houtfineer met verfijnde inleg van echt aluminium.

De led-technologie maakt een interactieve interieurverlichting mogelijk: de actieve sfeerverlichting is geïntegreerd in de rijassistentiesystemen en kan waarschuwingen visueel ondersteunen. Zo waarschuwt de actieve dodehoekassistent bijvoorbeeld voor een dreigende botsing met een rode lichtanimatie. Bovendien is feedback mogelijk bij de bediening van bijvoorbeeld de airconditioning of de spraakassistent “Hey Mercedes”.

Bovendien is de actieve sfeerverlichting geïntegreerd in het ENERGIZING-comfortprogramma. De algehele ‘Fit & Healthy’-aanpak zorgt met een druk op de knop of via spraakbediening voor een tastbare beleving van de comfortsystemen in de S-Klasse, waarvan een deel aanzienlijk is doorontwikkeld, en bundelt ze in programma’s om belevingswerelden te creëren. Tegelijkertijd creëert het systeem een passende sfeer in het interieur – bijvoorbeeld verkwikkend bij vermoeidheid of ontspannend bij een verhoogd stressniveau. De ENERGIZING COACH stelt zelfs een passend fitness- of wellnessprogramma voor op basis van voertuig- en ritgegevens. Het systeem houdt met zijn intelligente algoritme ook rekening met informatie over de slaapkwaliteit en het stressniveau als de bestuurder een ondersteunde smartphone heeft of een fitnessarmband draagt. Voor Chinese S-Klasse klanten heeft Mercedes-Benz in China een eigen ENERGIZING-comfortprogramma ontwikkeld.

“De doelgroep voor de S-Klasse is zeer veeleisend. Met de nieuwe S-Klasse bieden wij een compleet nieuwe luxe-ervaring. Dit wordt ondersteund door onze ‘sensual purity’ designfilosofie en onze focus op kwaliteit en aandacht voor detail. Het resultaat is een revolutionaire interieurervaring die een mix biedt van digitale en analoge luxe.”Hartmut Sinkwitz, Hoofd Interieurdesign

“Traditie ontmoet progressie – bijvoorbeeld met de houten oppervlakken die voor velen zeker onverwacht groot zullen zijn. Bijzondere highlights zijn de sierdelen van openporig walnotenhout: het yachtdesign wordt gekenmerkt door inleg van echt aluminium. Ook de nieuwe generatie stoelen kenmerkt zich door hoogwaardige materialen en vakmanschap.”Belinda Günther, Hoofd Color & Trim

“Luxe wordt vandaag de dag gedefinieerd door een hoge mate van verfijning. Een luxe rijervaring is afhankelijk van een groot aantal factoren en moet alle zintuigen aanspreken. Van oudsher behoort ook reizen met een laag geluidsniveau hiertoe. Maar het omvat ook het bieden van veel gemak aan onze klanten, bijvoorbeeld omdat een intuïtieve bediening en uitgebreide connectiviteit veel tijd besparen”Dirk Fetzer, Hoofd Produktmanagement S-Klasse