Brussels,
10
februari
2023
|
09:26
Europe/Brussels

The Art of Imagination: samenwerking tussen Mercedes-Benz en Moncler

Samenvatting

·      Mercedes-Benz en Moncler openen nieuwe horizonten met hun eerste samenwerking

·      Lancering vindt plaats tijdens Moncler’s liveshow ‘Art of Genius’ tijdens London Fashion Week op 20 februari 2023

·      Mercedes-Benz onthult een uniek kunstwerk met designelementen van beide merken

·      Het merk is de eerste samenwerkingspartner van Moncler uit de auto-industrie

Mercedes-Benz en Moncler hebben vandaag hun samenwerking aangekondigd, geïnspireerd door het onderscheidende design en erfgoed van beide merken. De samenwerking opent een denkbeeldig universum dat gedeelde merkwaarden omvat: een sterke passie voor innovatie, de veelzeggende designtaal en een first-mover benadering van cross-culturele co-creatie. Het partnership onderstreept de strategie van Mercedes-Benz om nieuwe gebieden van mode en cultuur te betreden met als doel verwachtingen te overtreffen en interactie te hebben met een breder publiek, buiten de autobranche. De samenwerking onderstreept tegelijkertijd de verdere ontwikkeling van partner Moncler om nieuwe designgebieden buiten de modewereld te betreden.

Gorden Wagener, Chief Design Officer Mercedes Benz Group AG, heeft exclusief voor de samenwerking een uniek design kunstwerk ontworpen. Mercedes Benz zal het als partner onthullen tijdens de liveshow ‘Art of Genius’ van Moncler op maandag 20 februari om 20:00 GMT Londense tijd (21:00 CET). Sinds 2018 demonstreert Moncler Genius de impact van samenwerkingen in de luxe-industrie en ontwikkelt zich steeds meer als een dynamisch nieuw platform voor co-creatie. Beeldmateriaal en details over de samenwerking zijn beschikbaar via de mediasite en sociale mediakanalen van Mercedes Benz en Moncler.

Fashion engagement van Mercedes-Benz

Mercedes-Benz heeft zich sinds 1995 gevestigd als een belangrijke speler in de wereldwijde mode-industrie. Het luxemerk heeft authentieke relaties opgebouwd op creatieve gebieden zoals mode, fotografie en kunst, en gebruikt zijn initiatieven om opkomend ontwerptalent, innovatieve samenwerkingen, Fashion Week-partnerships en live-events te ondersteunen.

Over Moncler

Moncler werd opgericht in Monestier de Clermont, Grenoble, Frankrijk, in 1952 en is momenteel gevestigd in Italië. Het merk heeft zich in de loop der jaren onderscheiden door stijl te combineren met constante technologische vooruitgang, ondersteund door experts in bergactiviteiten. De bovenkledingcollecties van Moncler combineren de extreme eisen van de natuur met die van het stadsleven. Moncler produceert en verkoopt zijn kleding- en accessoirecollecties onder het merk Moncler via eigen fysieke en digitale Stores alsmede geselecteerde modewinkels, warenhuizen en webshops.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.