Brussels,
05
mei
2023
|
10:49
Europe/Brussels

Update voor de zescilindermodellen van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé

Samenvatting

·      Nieuwe voorskirt met grote zijdelingse luchtinlaten in jetwing-design

·      Uitgebreide standaarduitrusting met elektrisch bedienbaar schuifdak en draadloze smartphone-oplader

·      V8-sylingpakket met nieuw design

Mercedes-AMG heeft de zescilindermodellen van de AMG GT 4-Door Coupé een aantal upgrades gegeven. Ze zijn te herkennen aan de nieuwe voorbumper, die is geïnspireerd door het actuele design van de achtcilindermodellen. De twee buitenste optische luchtinlaten en de grote centrale luchtinlaat onder de grille vormen samen een jetwing-profiel. Dit benadrukt het breedte-effect, terwijl de grille-openingen de luchtstromen specifiek naar de functionele elementen zoals het koelsysteem en de remmen leiden.

Beide modellen zijn voortaan ook standaard uitgerust met een elektrisch bedienbaar schuifdak en een draadloze smartphone-oplader tussen de achterzitplaatsen. Ook het intelligente, digitale infotainmentsysteem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) heeft een update gekregen met een nieuwe look, vernieuwde AMG-specifieke aanduidingen en individueel configureerbare functies. In combinatie met het optionele Burmester® surround sound system of het Burmester® high-end 3D-surround sound system biedt Mercedes-AMG zorgt Dolby Atmos bovendien voor een nieuwe geluidservaring.

De basis voor de sportieve rijervaring wordt gevormd door de ongewijzigde 270 kW (367 pk) of 320 kW (435 pk) sterke 3,0 liter zescilinder lijnmotor met dubbele turbocompressor en geïntegreerde startdynamo.

ModelVermogenBrandstofverbruik gecombineerd[1]CO2-emissie gecombineerd
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+270 kW (367 pk) 
+ 16 kW (22 pk)
10,0-9,5 l/100 km1227-214 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+320 kW (435 pk) 
+ 16 kW (22 pk)
10,0-9,5 l/100 km1228-214 g/km

De zescilindermodellen kunnen voortaan met het V8-stylingpakket nog individueler worden gemaakt. Het omvat een nieuwe voorskirt, zijskirts en een achterskirt met diffusor. Het speciaal ontworpen front grijpt terug op elementen van de AMG GT Black Series, zoals de verder naar beneden openende grille, de brede onderste luchtinlaat en de precieze, functionele luchtgeleidingselementen. Deze unieke details benadrukken de link van de AMG GT-familie met de autosport.

Voor de overige optionele uitrustingspakketten zijn er extra uitrustingen. In het basismodel is nu bij het chroompakket de frontsplitter in hoogglanzend chroom uitgevoerd. En wanneer wordt gekozen voor het carbonpakket wordt de frontsplitter in carbon uitgevoerd. Indien wordt gekozen voor het aerodynamicapakket in combinatie met het V8-stylingpakket, krijgen de frontsplitter en flics een nieuwe vorm.

Klanten kunnen voortaan ook kiezen voor de nieuwe lakkleur opaalwit metallic. Het velgaanbod en de bekledingen blijven ongewijzigd.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.


 


[1] De getoonde cijfers zijn de WLTP CO2-cijfers gemeten in overeenstemming met Art. 2 Nr. 3 van Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De brandstofverbruikscijfers zijn op basis van deze cijfers berekend.