Brussels,
17
januari
2023
|
09:52
Europe/Brussels

Zinnenprikkelende Freeside Mood fragrance versterkt luxueuze beleving in alle Mercedes-Benz Magical Garages

Weg van de drukte van het Autosalon bieden Mercedes-Benz concessiehouders gepersonaliseerde luxe-beleving in de beslotenheid van de Magical Garage Showrooms.

Samenvatting

Brussel. Mercedes-Benz is niet aanwezig op het autosalon. Wel tilt ze de Autosalon-beleving naar een hoger - en dus luxueus en gepersonaliseerd - niveau in de showrooms van haar concessiehouders. Deze worden voor de gelegenheid omgetoverd in Magical Garages waar een luxueuze all-in zintuigelijke beleving voor klanten, prospecten en fans van het merk met de ster centraal staat. De ideale setting om de wereld van innovaties van het merk met de ster in alle rust te ontdekken. Speciaal voor deze gelegenheid vergezelt de uniek voor Mercedes-Benz ontworpen Freeside Mood fragrance – ontleend aan de S-Klasse - de bezoekers in alle Mercedes-Benz showrooms in België en Luxembourg.

 

Met deze nationale geurmarketingcampagne prikkelt en versterkt Mercedes-Benz de zintuigelijke all-in beleving van de Magical Garage. De stilte van het Mercedes-EQ gamma prikkelt de oren, net zoals het Dolby Atmos dat een state-of-the are geluidsbeleving naar de cockpit van de auto brengt. Met eigen ogen de diverse modellen, designs en kleuren zien. Het interieur beroeren en het stuur in handen nemen met het tactiele zintuig. De smaakpapillen worden op scherp gesteld met het cateringaanbod. En het ruiken? Niet alleen kan je de geur van een nieuw interieur opsnuiven. Met de nationale Freeside Mood geurcampagne kan je dat bovendien doen in een ontspannen sfeer – met dezelfde geurbeleving in alle Mercedes-Benz Showrooms of Magical Garages.

Lichtheid van het zijn

De Freeside Mood fragrance is het signatuur bouquet dat speciaal voor de S-Klasse, het vlaggenschip van Mercedes-Benz, werd ontwikkeld. De Freeside Mood fragrance laat de lichtheid van het zijn ruiken. Het harmonieuze samenspel tussen bruisende citruselementen en de scherpte van theebladeren zet de hoofdtoon van deze parfum, die verder wordt aangevuld met een fleurige rozentoets en snufjes cederhout en patchouli. Deze creatie maakt dat Freeside Mood staat voor authenticiteit en natuurlijkheid; de ideale ingrediënten voor om te ontspannen te midden van de vaak dagelijkse, hectische routine.

De Freeside Mood fragrance werd speciaal voor Mercedes-Benz ontwikkeld. Meer bepaald voor het AIR-BALANCE systeem van de S-Klasse. Het AIR-BALANCE maakt deel uit van de optionele ENERGIZING AIR CONTROL Plus uitrusting dat op filtratie, sensoren, een displayconcept en airconditioning is gebaseerd. Het ENGERGIZING AIR CONTROL zuivert dankzij de hepa-filter de binnenkomende lucht en samen met het AIR-BALANCE zorgt het voor gezuiverde, geïoniseerde en geparfumeerde lucht in het interieur van de auto. Binnen het Mercedes-Benz gamma heeft elk model zijn eigen, specifieke geur op maat ontwikkeld.

Deze geurmarketing campagne wordt opgezet in samenwerking met Emoliquids, die de geurinstallatie in alle Mercedes-Benz Showrooms verzorgt. 
https://www.emoliquids.com

Contact:

Bastien Van den Moortel, +32 2 724 14 74, bastien.van_den_moortel@daimler.com

Meer informatie over Mercedes-Benz vindt u op:

https://media.mercedes-benz.be

https://media.mercedes-benz.com

Mercedes-Benz Group in één oogopslag

Mercedes-Benz Group AG is een van 's werelds meest succesvolle automobielondernemingen. Met Mercedes-Benz AG behoort de autofabrikant tot de grootste aanbieders van premium en luxe personen- en bestelwagens. Mercedes-Benz Mobility AG biedt financiering, lease, auto-abonnementen en autoverhuur, wagenparkbeheer, digitale services rondom laden en betalen, verzekeringsbemiddeling en innovatieve mobiliteitsservices. De oprichters Gottlieb Daimler en Carl Benz schreven geschiedenis met de uitvinding van de auto in 1886. Als pionier in de autobouw is het voor Mercedes-Benz zowel een motivatie als een verplichting om de toekomst van mobiliteit veilig en duurzaam vorm te geven. De focus van de onderneming ligt op innovatieve en groene technologieën en op veilige en hoogwaardige voertuigen die fascineren en inspireren. Mercedes-Benz investeert consequent in de ontwikkeling van efficiënte aandrijvingen en zet koers naar een volledig elektrische toekomst: het merk streeft ernaar volledig elektrisch te worden, daar waar de marktomstandigheden dit toelaten. Met dit strategische doel van ‘Electric first’ naar ‘Electric only’ versnelt Mercedes-Benz de transformatie naar een emissievrije en softwaregestuurde toekomst. Daarnaast versnelt de onderneming de intelligente connectiviteit van zijn voertuigen, autonoom rijden en nieuwe mobiliteitsconcepten, want Mercedes-Benz beschouwt het als zijn ambitie en verplichting om zijn verantwoordelijkheid jegens de samenleving en het milieu na te komen. Mercedes-Benz verkoopt voertuigen en services in bijna elk land ter wereld en heeft fabrieken in Europa, Noord- en Latijns-Amerika, Azië en Afrika. Tot het merkenportfolio behoren naast Mercedes-Benz, ‘s werelds meest waardevolle luxe automerk (bron: Interbrand studie van 20 oktober 2021), Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ en Mercedes me ook de merken van Mercedes-Benz Mobility: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services en Athlon. De onderneming is genoteerd aan de beurzen van Frankfurt en Stuttgart (beursafkorting MBG). In 2020 verkocht het concern met in totaal circa 288.500 medewerkers 2,8 miljoen voertuigen. De omzet bedroeg € 154,3 miljard en de EBIT € 6,6 miljard.